Πέμπτη, 9 Ιανουαρίου 2020

Ασυμβίβαστο Ίλιον: Λειτουργία των καλοριφέρ στις σχολικές μονάδες


Πρώτη ημέρα λειτουργίας των σχολικών μονάδων στη πόλη μας, μετά τα Χριστούγεννα και οι μαθητές ήταν υποχρεωμένοι να κάνουν μάθημα σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες χωμένοι στα μπουφάν τους, στους σκούφους τους και στα γάντια τους.
Είναι συνηθισμένη ιστορία αυτή. Τα σχολεία, τεράστια κτίρια, μένουν κλειστά 15 μέρες με αποτέλεσμα η θερμοκρασία να πέφτει πολύ χαμηλά και την ημέρα επανέναρξης των μαθημάτων-ειδικά αν επικρατούν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες- να μην αρκεί μία μέρα λειτουργίας των καλοριφέρ για να ζεσταθούν ικανοποιητικά τα κτίρια ώστε να γίνεται το μάθημα σε ανθρώπινες συνθήκες και να μην κινδυνεύει η υγεία των μαθητών. Υπάρχουν βέβαια διευθυντές ή και δήμοι που λαμβάνουν τα μέτρα τους και σε συνεργασία μεταξύ τους ανοίγουν τα καλοριφέρ 2-3 μέρες πριν την επανέναρξη των μαθημάτων ώστε τα σχολεία να ζεσταθούν και να είναι πιο κατάλληλες οι συνθήκες για την υποδοχή των μαθητών και των εκπαιδευτικών μετά τις πολυήμερες διακοπές των Χριστουγέννων. Στην πλειοψηφία τους όμως αδιαφορούν και με το επιχείρημα ότι δεν υπάρχουν χρήματα στα ταμεία των σχολείων, αρνούνται να κάψουν πετρέλαιο σε ημέρες που δε λειτουργεί το σχολείο. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να εμφανίζονται ως καλοί διαχειριστές των χρημάτων, ως νοικοκυραίοι διευθυντές και ως νοικοκύρηδες δήμαρχοι αδιαφορώντας για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες διεξάγεται το μάθημα στις σχολικές αίθουσες. Και γιατί να τους ενδιαφέρει άλλωστε; Αφού στα γραφεία τους οι ηλεκτρικές θερμάστρες δίνουν και παίρνουν. Υπάρχει και η ευθύνη των συλλόγων διδασκόντων που για να μην έρθουν σε σύγκρουση με τους διευθυντές και τις δημοτικές αρχές κλείνουν τα μάτια σε αυτές τις καταστάσεις και δεν απαιτούν δυναμικά να αλλάξει η κατάσταση στο θέμα αυτό.
Το πρόβλημα υπάρχει και τις υπόλοιπες μέρες του χρόνου καθώς τα καλοριφέρ στα περισσότερα σχολεία λειτουργούν ελάχιστες ώρες-ακόμη και τις πρώτες ημέρες μετά την επανέναρξη των μαθημάτων-  κατά τη διάρκεια των μαθημάτων με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η απαραίτητη θερμοκρασία και οι κατάλληλες συνθήκες για τη διεξαγωγή των μαθημάτων. Το πρόβλημα γίνεται εντονότερο στα σχολεία που διαθέτουν καυστήρες παλιάς τεχνολογίας που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στη θέρμανση των σχολικών μονάδων. Οφείλουν οι σύλλογοι διδασκόντων, οι σύλλογοι γονέων και τα πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά σωματεία να αναδείξουν το πρόβλημα και να εργαστούν από κοινού για την επίλυσή του, απαιτώντας από την πολιτεία και τους δήμους μεγαλύτερη χρηματοδότηση για το θέμα της θέρμανσης.